Just nu är vi i tider där vi inte kan byta information om kunskaper på olika mässor runt om i världen. Vi kan inte ta oss ens lokalt för att dela med oss vad vi lärt oss under året utan vi får hålla mässpresentationer digitalt över datorn, med hackigt ljud och bild som bara fryser hela tiden. Jag kan ju inte vara själv om att vara trött på skiten men jag ser ändå fram emot när det börjar bli som vanligt igen. Som vanligt kanske det däremot aldrig blir, men jag är helt redo att då i alla fall investera i kostnadseffektivt mässmaterial.
Vad är då egentligen kostnadseffektivt mässmaterial?
Jo, det gäller att vara smart nämligen. Man vill ju givetvis köpa in mässmaterial som ger något. Som liksom genererar i pengar på ett eller annat vis. Det kan vara allt från ett riktigt bra visitkort som sticker ut i högen bland alla andra. Jag brukar runda kanterna för att man i en stor hög av visitkort ska kunna känna igen just mitt. Att jobba med speciella material och färger är också ett bra tips för att få personen som får visitkortet att verkligen komma ihåg vem du var och vad ditt budskap var på mässan.
Ska vi fortsätta prata bra och kostnadseffektivt mässmaterial så tror jag också på att man ska jobba stilrent och tidlöst på något vis. Det behöver inte vara tråkigt och bara i bas färg för den sakens skull, men det kan vara viktigt att tänka på att mässmaterialet ska hänga med länge och folk ska kunna känna igen det när dem ser er på en annan mässa runt om i landet. Så satsa på riktigt bra visitkort och exempelvis foldrar eller en monter som sticker ut men som ändå fastnar. Lycka till så hoppas jag vi ses på mässor framöver!