Att göra ett gott intryck

Jag är snart 25 år och har precis tagit över min familjs verksamhet som gått i flera generationer. Det var min farfars farfar som startade hotellverksamheten och han var otrolig driven i allt vad som rörde hotellet. Han drev hotellet på ett så unikt sätt och var känd i hela regionen för sin gästvänlighet och goda känsla för välkomnande inredning. Precis som man brukar säga att köket är hjärtat i huset så menade han att receptionen var hjärtat i hotellet och det gjorde han för din märkbara receptionsdisk.

Den receptionsdisk som stod på hans tid står fortfarande kvar på samma plats idag när jag tar över verksamheten efter min pappas tidiga bortgång. Jag är otroligt stolt och försöker verkligen leva vidare i den andan som farfars farfar hade. Flertalet försäljare har kommit in och frågat om vi kanske skulle kunna tänka oss att byta ut inredningen, vi har givetvis gjort det sen dess men vår receptionsdisk står kvar stadigt och kommer förmodligen fortsätta stå i många år till.

En trevlig vistelse

Det är i receptionen som hela vistelsen tar sin början och det är av stor vikt hur man väljer att presentera sin verksamhets reception. Oavsett om du driver hotellverksamhet eller någon annan typ av verksamhet så är det viktigt att göra ett gott intryck för en fortsatt trevlig vistelse. Det är när gästerna känner sig välkomnade som hela upplevelsen blir positiv helt enkelt.

Inte nog med att en receptionsdisk behöver vara välkomnande så behöver den vara minst lika praktisk. Det gäller att matcha verksamhetens behov och se till så att det finns förvaring och möjligheter till att samla information på det vis man behöver. Farfars farfars receptionsdisk kanske inte är särskilt praktisk men den får helt enkelt stå kvar ändå, för generationens skull!